loading...
پیوستن به تارنمای سرزمین اهورایی
arad بازدید : 10 1391/09/20 نظرات (0)
شهريار جان، معرفی گروه شما به صورت يک آهنگ با دکلمه است، چرا؟

آخه ما فکر کرديم چه جوری گروه خودمون، يعنی " خاک " رو معرفی کنيم، به اين نتيجه رسيديم که يه آهنگ متن بسازيم و روی اون خودمون رو معرفی کنيم...ادامه

 

 

شهريار

 


آهنگ "سبزی فروش" از شما توی مسابقه گروه های زير زمينی Tehran Avenue که دراينترنت برگزار شد، شرکت کرده بود که من خيلی ازش خوشم اومد. ميشه يک مقدار درباره اين آهنگ برامون بگی ؟

اين آهنگ دقيقا از گذشته خود من ميگه. من در دبيرستان دکتر فاطمی در تهران نو درس می خوندم. ما جوون بوديم و بعضی وقتها از مدرسه در می رفتيم! يک بار که از مدرسه در رفتيم، مدير مدرسه اومد بيرون دنبالمون.

 

 

ما هم پشت يک ماشين قايم شديم. همون لحظه مدير مدرسه بلندگوی يک سبزی فروش که با سه چرخه از اونجا می گذشت رو گرفت و داد زن که من شما رو ديدم و از پشت ماشين بياييد بيرون ...

بعد از ۱۷ سال زندگی کردن در آلمان ياد گذشته های خودم افتادم که چه خاطره های شيرينی داشتم و چقدر زمان سريع گذشت. بنابراين تصميم گرفتم اين رو بيان کنم که بايد از لحظه ها لذت ببريد. وقتی آدم يک مقداری پيرتر ميشه تازه می فهمه که زمان چقدر زود گذشته ... به اين صورت آهنگ "سبزی فروش" رو ساختم.

 

 

يک نکته جالب برات بگم . تو سايتتون ديدم يک آهنگ دارين به اسم "خوشگل" ، که "افشين" هم اون رو در آلبوم "آس و پاس" خونده ... من اصلأ نمی دونستم که تو اين آهنگ رو ساختی ؟ خيلی کف کردم، البته نه از کزاز بلکه از خو.شحالی!

اتفاقأ اسم من روی جلد آلبوم افشين هست. اما در اصل اين اجازه رو از من نگرفته بود که بخواد همين آهنگ رو بخونه. بايد حتما در اين رابطه با هم صحبت کنيم. حقيقتش من هم وقت نکردم که با افشين تماس بگيرم و اين مسئله رو حل کنم.

اين آهنگ رو کی ساختی ؟

اين آهنگ در سال ۱۹۹۹ توی بازار اومد و پخش شد و به عبارتی افشين هم دسترسی به اين آلبوم داشت.

 

 

يادمه يک شب ساعت ۱۱ تماس گرفت و گفت که يک آلبوم جديد دارم می زنم و آهنگ شاد احتياج دارم و قرار شد که آهنگ رو به طور کلی تغيير بده. من هم بهش گفتم اگر اين کار کمکت می کنه مسئله ای نيست ...

البته اين آهنگ "خوشگل" رو نه تنها افشين می شناسه، بلکه خيلی از خواننده های ايرانی ديگر هم می شناسند مثل "ابی" ، "معين" و "شهرام شب پره". چون ما مدتی تو آلمان پيش گروه کنسرتهای ايرانی بوديم ، اين آهنگ رو تو همه کنسرتها می زدیي و می خونديم.

 

 

از آلبوم هاتون برامون بگو

آلبوم اول ما "عاشقم باش" هست که هم اسم يکی از آهنگهای توی خود آلبوم است. اسم آلبوم دوم "بن بست انديشه" خواهد بود که در آينده بيرون می ياد.

شهريار، آهنگ های گروه رو هم خودت می سازی؟

تمام آهنگ ها رو خودم ساختم در آلبوم "عاشقم باش" به جز آهنگ " ای تو" که در حقيت همان "Hey You" از گروه "Pink Floyd" هستش و آهنگ "از خاک" (معرفی گروه) که با افشين و بچه ها ساخته شده.

شهریارسبک خوندن مخصوصی داری.که می شه گفت سبک مخصوصه "خاکه"؟

من خيلی به آهنگ های ايرانی گوش دادم. اکثر گروه ها سعی می کنند در هنگام خوندن، صداشون رو يک مقدار غمناک کنن و يا Tune اون رو بالا و پايين ببرن. اين سبک زياد به دل من نمی چسبه! پس تصميم گرفتم يک سبک جديدی رو شروع کنم که اول از همه به دل خودم بشينه.

در اين سبک من سعی می کنم يک داستان رو مستقيم بخونم و در نهايت وقتی شنونده به موسيقی من گوش بده، احساس کنه که دارم باهاش حرف می زنم که بيشتر بتونه به شعر گوش بده نه به سبک خوندن من! به نظر من در نهايت اين صدا هست که بايد اين آرايش رو به شعر بده ...

 

 

بعضی جاهای آهنگ های شما که آهسته تر ميشه و می خواهين عميق تر حرف بزنين، آدم با کلمات غير Rock برخورد می کنه. مثل "دريای چشات" يا "ديده پر از اشک" ... فکر نمی کنی اين کلمات برای سبک Rock امروزی مناسب نيست و ديگه کهنه شده؟

آخه وقتی من به چشمای پسرکوچيکم نگاه می کنم واقعأ يک دريا معنی می بينم و اين اسصطلاحات رو برای پر کردن شعر استفاده نمی کنم بلکه واقعأ تجربه شون می کنم . حالا اگه اصطلاحات قدیمی بنظر بياد ديگه ، همينه که هست. به نظر من سمبل هايی که ما در زبان فارسی داريم در خيلی از زبان های ديگر مثل انگليسی و آلمانی نداريم و بايد خوشحال باشيم که بتونيم با يک عبارت يک داستان تعريف کنيم. البته در آلبوم جديد سعی کرديم از شعرهای سبک تری استفاده کنيم تا افرادی که مثلاً در اروپا بزرگ شدند سريع بتونند مفهوم شعر رو بفهمند.

 

 


هميشه اين حرف بوده که ايرانی های خارج از کشور زياد فعال نبودند و همش رفتن پی موسيقيه پاپ. چرا ما الان گروه های Rock زياد نداريم. نظر تو در اين باره چيه ؟

مسئله اصلی اين هست که ما همبستگی نداريم. من افراد زيادی رو می شناسم که در گروه های خارجی گيتار، Bass، پرکاشن و کيبورد، محشر می زنند. اما متاسفانه صنعت موسيقی خارج از کشور، در لس آنجلس هدايت ميشه و اونها هم نوعی موسيقی رو می خوان به مردم ارائه بدن که بتونن باهاش پول در بيارن.

فکر نمی کنی به خاطر وجود اينترنت، امکان بيشتری باشه که از همديگه با خبر بشيم ؟

از اين موضوع خيلی خوشحال هستم. سايت های زيادی هستند که باعث می شوند ما حداقل همديگر رو بشناسيم. بدونيم که به غير از "خاک" ، "اوهام" ، "نبض" ، "خاکستر" و خيلی از گروه های Rock ديگه ای هم هستند. ما بايد همديگر رو هم حمايت کنيم. بايد به هم کمک کنيم که در مقابل اين صنعت موسيقی که از لس آنجلس مياد ، بتونيم موسيقی Rock به مردم ارائه بديم.

 

 

فکر می کنی آلبوم بعدی شما کی وارد بازار يا بهتر بگم اينترنت ميشه ؟

اگر مسئله مادی ما حل بشه، شايد بتونيم تا شش ماه ديگه آلبوم بعدی رو به مردم ارائه بديم.

چطوری پول برای اين کار جمع می کنين ؟

يکی کمک شرکت های ديگه هست و ديگری فروختن امتياز پخش آهنگ هامون. مثلأ آهنگ سبزی فروشمون رو فروختیم به یک شرکت خارجی که world music تولید می کنه و قراره با یکی از آهنگهای "اندی" جزو یک مجموعه متنوع از کشورهای مختلف ، وارد بازار بشه. اين خودش يک کمی به آلبوم آينده مون کمک می کنه.

راستی خودت اصلاً آهنگ های پاپ ايرانی گوش ميدی ؟

خيلی رک بگم ، نه!

گفتگوی ما تموم شد و شهريار گفت وقتی که از راديو مصاحبه رو پخش می کنيم با آهنگ
" ای تو" که همون ترانه "hey you" ا زگروه "pink Floyd" هست تمومش کنیم.
پس اينجا هم با شعر اين آهنگ شما رو به مقصد و مقاله رو به آخر، می رسونيم!
***

اين هم متن آهنگ "ای تو" از گروه "خاک" و از آلبوم "عاشقم باش" ...

ای تو با . . .چهره غمگین. . . از شــکـسـت يک عـــشق . . . مـرا درک کن.
ای توبا . . . در ســاکت اين شـــب . . . با يادی از اين شـــعـر . . مــرا ياد کن.
ای تو . . پـــــــــرواز کـن بر دشـــــــت که لانه ای هست آنجا . . . و من در انتظار.

ای تو . . . مرا نفس تنگ است و ديده پر از اشک . . . از من ياد کن.
ای تو . . . بگذر ز هر بندی . . . که راه مرا از تو جدا کرد.
ای تو . . . صد شعر از يک حرفی . . . نگاه کن که می گريد . . . اين چشم از برای تو.

arad بازدید : 16 1391/09/20 نظرات (0)

 

رضا یزدانی خواننده، نوازنده، آهنگساز وبازیگر سینما متولد تهران می‌باشد. او از نوجوانی موسیقی کار می‌کند. تخصص او در نواختن گیتارخصوصاً گیتار الکتریک می‌باشد. سبک خواندن او راک بوده که با شیوه‌ای جدید موسیقی راک را به صورتی کاملاً خاص ایرانیزه و باب طبع ایرانی‌ها کرده‌است. اشعار ترانه‌های او عمدتاً درون مایهٔ اعتراضی و اجتماعی داشته که با صدای خش دار و حماسی او سبکی خاص را در موسیقی داخل کشور رقم زده.

یزدانی موسیقی حرفه را در ۲۵ سالگی با آهنگسازی و خوانندگی برای تأتر “دادگاه جنجال برانگیز” در سال ۱۳۷۷ شروع کرد و بعد از آن نیز آهنگسازی و خوانندگی تئاتر “اگر باران بخواهد” را در سال ۱۳۷۸ انجام داد. او یک سال بعد توانست اولین آلبوم خود را به نام شهر دل به بازار موسیقی روانه کند. این آلبوم شامل اجرای اشعار مولانا با آهنگسازی یزدانی بود. در سال ۱۳۸۲ و پس از آشنایی با یغما گلرویی طی همکاری مشترک با او آلبوم پرنده بی پرنده که در ابتدا کپ نکنید نام داشت را روانه بازار کرد.

یزدانی خوانندگی و آهنگسازی برای سینما را در سال ۱۳۸۳ با کار در فیلم‌های مسعود کیمیایی شروع کرد. حکم، رئیس و محاکمه در خیابان از جمله فیلم‌هایی هستند که یزدانی در آن‌ها فعالیت داشته‌است، و برای تلویزیون خواندن تیتراژ مجموعه مرگ تدریجی یک رویا رابر عهده داشت. او همچنین برای سریال قلب یخی هم چند اهنگ (از جمله تیتراژ) خوانده‌است. از جمله فعالیت‌های رضا یزدانی می‌توان به نقش آفرینی وی در فیلم سینمایی طهران تهران به کارگردانی مشترک داریوش مهرجویی و مهدی کرم پور نام برد که کار موسیقی آن فیلم نیز بر عهدهٔ وی بوده‌است. او همچنین در فیلم سینمایی اینجا تاریک نیست به کارگردانی محدرضا خاکی نیز ایفای نقش کرده‌است.پس از انتشار آلبوم هیس یزدانی شروع به اجرای چندین کنسرت در تهران و دیگر شهرها کرد که در کنسرت مربوط به ۲۶ اسفند ماه ۱۳۸۹ با اجرای حماسی ترانهٔ خلیج فارس تمامی تماشاچیان را به ایستادن در سالن وا داشت.آخرین کنسرت او در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ بود که مانند چند کنسرت اخیر او چند روز مانده به روز اجرا تمام بلیت‌ها فروش رفته بود، طراحی صحنه و دکور کنسرت های او که توسط امیر اردهالی انجام می‌شود خاص بوده و مورد توجه علاقمندان قرار می‌گیرد. همچنین او آلبومی در دست دارد که با آهنگسازی کارن همایونفر پاییز ۹۱ روانه بازار خواهد شد. 

arad بازدید : 164 1391/09/20 نظرات (0)

کیوسک نام یک گروه موسیقی در سبک راک است. آرش سبحانی آهنگساز، ترانه‌سرا، گیتاریست و خواننده گروه کیوسک می باشد. کیوسک می‌کوشد، ترانه‌های انتقادی و اجتماعی را در قالب موسیقی متفاوت ارائه دهد، موسیقی‌ای که در آن رگه‌های بلوز و جاز هم به گوش میرسد.
آرش سبحانی که در رشته معماری تحصیل کرده از سن شانزده سالگی به آموختن موسیقی مشغول شده. او به جز مدت کوتاهی که پیش استاد آموزش دیده، موسیقی را به صورت خودآموز فراگرفته است.
 
وی از خوانندگان و نوازندگان گیتار الکتریک در ایران است. او رهبر،‌ خواننده،‌ سراینده اشعار و نوازنده گیتار الکتریک گروه کیوسک است.
آرش سبحانی در عمر هنری خود قبل از آنکه به عنوان آهنگساز، خواننده و نوازنده گروه کیوسک شناخته شود، با گروه های موسیقی متعددی همکاری داشته است. آرش در گروه "راز شب" که آلبوم "دار قالی" را به بازار عرضه کرد به عنوان آهنگساز و نوازنده گیتار حضور داشت، در گروه "آور" کنسرت زنده "آب و آتش" را در تالار حرکت اجرا کرد. گروه آور در حقیقت از جمع دو دسته ای تشکیل شده بود که نیمی از آنان بعدها گروه میرا و مابقی آنها راز شب را تشکیل دادند. بجز این، آرش سبحانی در آلبوم "زی با زی" اثر هومن جاوید و رامین بهنا به عنوان نوازنده گیتار حضور داشته است. همکاری آرش سبحانی با دیگر نوازندگان و آهنگسازهای موسیقی ایران به این ختم نمی شود و در کارنامه او اجرای گیتار در کنسرت محمد نوری و شهریار مسرور نیز دیده می شود.

اولین آلبوم گروه کیوسک به نام "آدم معمولی" که توسط شرکت بم آهنگ در کانادا تهیه شده بود، با استقبال زیاد ایرانیان داخل و خارج کشور روبرو شد. آن آلبوم که در سبک راک نواخته شده بود، شامل مجموعه ای از آهنگها با مضامین انتقادی بود که ترکیبی مناسب از متن و موسیقی را ارئه می کرد. گروه کیوسک دومین آلبوم خود را با نام "عشق سرعت" در بهار 2007 به بازار ارائه کرد. در مدت کوتاهی که از عرضه این آلبوم تا نگارش این متن می گذرد، آلبوم عشق سرعت موفق شده است که فروش قابل توجهی داشته باشد به گونه ای که در رده اول رنکینگ فروش سایت CD baby قرار گیرد. علاوه بر این، ویدیو کلیپ تهیه شده از آهنگهای این آلبوم رنکینگ های بسیار بالا را در سایت Youtube به خود اختصاص داده اند.


اعضای دیگر گروه علی کمالی (گیتار بیس)، اردلان پایور (کیبورد)، بابک خیاوچی (گیتار) و شهروز مولایی (طبل).


شرکت بم آهنگ سومین آلبوم گروه کیوسک به نام " باغ وحش جهانی " در چهارده نوامبر 2008 منتشر کرد. آلبوم سوم شامل ده آهنگ به سبکهای متفاوت است، از جازکولیها گرفته تا والس و از تانگوی آرژانتینی گرفته تا بلوز. همچنین موسیقی این آلبوم جهش بزرگی از دو آلبوم زیرزمینی قبلی کیوسک است. متن های آرش سبحانی همچنان در سطح گسترده ای بیانگر مشکلات اجتماعی موثر بر زندگی روزانه ایرانیان تمام دنیا می باشد.


کیوسک آلبوم جدیدش را در طول چهار ماه در استودیوی FM Recorders در Emeryville , Ca ضبط کرد. تهیه کننده این آلبوم "Sep V" بوده و توسط " Adam Ayan " از Gateway Mastering مستر شده است. در آلبوم جدید نوازندگان صاحب نامی چون نوازنده دارمز Pat Spurgeon از گروه Rogue Waveو نوازنده گیتار Paul Mehling موسس The Jazz Hot Club of San Francisco با کیوسک همکاری کرده اند. همچینین این آلبوم شامل آهنگ " یارم بیا "، محلی شیرازی محبوب در تاجیکستان، می باشد که در آن "محسن نامجو" خواننده و نوازنده جنجالی ایران به عنوان خواننده مهمان با کیوسک همکاری کرده است.

arad بازدید : 13 1391/09/20 نظرات (0)

کاوه یغمایی در سال 1347 در تهران متولد شد. او بزرگترین فرزند «کوروش یغمایی» است. کاوه از کودکی مشغول به فراگیری موسیقی بود و علاقه ی فراوانی نشان می داد. او در سن 8 سالگی توسط پدر و مادرش وارد هنرستان عالی موسیقی ایران شد.
ساز اول کاوه پیانو بود که نزد خانم «نوین افروز»  آموزش می گرفت. 
سه سال بعد از انقلاب اسلامی در ایران ، هنرستان عالی موسیقی توسط دولت بسته شد. با توجه به شرایط سخت، کاوه فراگیری موسیقی را توسط پدر و عموهایش (کامران و کامبیز) ادامه داد. در این زمان او شروع به یادگیری استایلی کرد که در هیچ مدرسه ای تدریس نمی شد. این استایل «پروگرسیو راک» بود . کاوه تصمیم گرفت که گیتار الکتریک را بصورت حرفه ای شروع کند.
چند سال بعد ، هنرستان موسیقی با محدودیتهای خاصی مجدداً بازگشائی شد. 
کاوه دوباره به هنرستان رفت تا تحصیلات خود را بصورت آکادمیک ادامه دهد. در این زمان نام «هنرستان عالی» به "«هنرستان سرود و آهنگهای انقلابی»  تغییر یافت. 
او در سال 1368 از هنرستان فارغ التحصیل شد و در همان سال اولین کار هنری خودش را در آلبوم پدرش بنام «دیار» به ثبت رساند. این اولین آلبوم کوروش یغمایی بعد از 10 سال بود. 
کاوه تحصیلات خود را در رشته ی گیتار کلاسیک در «دانشگاه آزاد اسلامی» ادامه داد. کاوه نه تنها برای خودش، بلکه برای خوانندگان و موزیسین های دیگر نیز آهنگسازی و تنظیم کرده است.
او اولین کنسرت رسمی خود را در سال 1373 در فرهنگسرای بهمن اجرا نمود که این اولین کنسرت گیتار در ایران بعد از انقلاب اسلامی بود. 
کاوه در تنها «جشنواره پاپ ایران» تا به امروز، ستاره ی طلائی بهترین گروه را از آن خود کرد. 
«گروه کاوه» تنها گروه راک بود که با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کنسرت اجرا می کرد  این گروه تا کنون بیش از پنجاه اجرا داشته است.
کاوه در سال 1382 اولین آلبوم خودش «مترسک» را در ایران پخش کرد. که این آلبوم تا مدتها پرفروش ترین آلبوم ایران بود.
او پس از پخش آلبوم خود ، 2 شب متوالی در سالن میلاد تهران کنسرت برگزار کرد که با استقبال زیادی روبرو شد و برای اولین بار در ایران این کنسرت را بصورت حرفه ای بر روی دی وی دی ضبط و پخش کرد .
کاوه در سال 1384 پایه گذار واحد گیتار الکتریک در دانشگاه علمی و کاربردی ایران شد و در سال 1385 تصمیم گرفت کار خودش را به خارج از ایران گسترش بدهد ، که نتیجه ی آن پخش موفق آلبوم «سکوت سرد» , «Cold Silence» در سال 1386 در سراسر جهان بوده است. 

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 69
  • بازدید سال : 806
  • بازدید کلی : 8,066
  • کاربران برتر

    Arad

    رتبه: 1